{TESTIMONIAL} Set Menyusu dan Set Hamil

saLam~


Saya ingin kongsikan 2 testimonial berkenaan penggunaan set hamil dan set menyusu yang amat berkesan. Jom baca kisah mereka :)


#TESTIMONIAL 1
Pengalaman Puan Hasimah Mamat yang telah jatuh cinta dengan Shaklee sejak menyusukan anak pertama dan mengandungkan anak keduanya.

"MACAM MANA BOLEH JATUH CINTAN NGAN SHAKLEE :-)

Tergerak di hati nak tanyer my Best Fren, (Neslo Beng Wardah) macam mana nak pekatkan susu :-) Masa tu, saya tak ada masalah sangat dengan pengeluaran susu. Alhamdulillah :-)

Then, Pn Neslo Beng Wardah pun bagi cadangan Set B (Set Penyusuan) iaitu Vitalea, B Complex, Vitamin C dan Alfalfa.

Alhamdulillah, bila pump, layer yang terbentuk memang Fantasticccc :-)…sangat suka bila letak dalam Fridge….Lama lepas tu, Pn Neslo Beng Wardah suggestkan Osteomatrix pulak, bukan sajer sebagai sumber Kalsium, malah ia juga boleh meriahkan lagi rezeki susu Husna :-)

Pengambilan Vitamin Shaklee bukan hanya untuk Ummi Husna sorang, malah Abi Husna pun turut sama menikmati dan merasai kebaikan serta kelebihan Shaklee.

Setelah umur Husna 1 tahun 10 bulan, BF dihentikan sbb Husna akan mendapat ‘adik’…Alhamdulillah 

Awal kehamilan, alahan teruk menyebabkan Hb terus drop 10.5…masa buka buku merah terus dapat sticker …Dengan x semena2, terus call Pn Neslo Beng Wardah…huhuuuuu..Mcm mana deyyy, Hb aku dh drop, padahal sblm pregnant, HB sangat normal …..Apa yang dicadangkan adalah Set J1 (utk trimester 1) dan Set J2 untuk trimester 2&3…Tanpa buang masa, terus jer oder…dan Alhamdulillah…Hb dah naik 11.0 walaupun alahan masih lagi teruk….Bila masuk Trimester 2, mula tambahkan Omega dan ESP….Alhamdulillah, latest Hb adalah 11.8 iaitu pada kandungan berumur 20/52…ngam2 masuk 5 bulan, dan Alhamdulillah, alahan pun berlalu pergi :-)"



#TESTIMONIAL 2
Pengalaman Puan Peaceza Cullen yang mengamalkan Shaklee sejak mengandung sehingga melahirkan dan menyusukan bayinya.

"Saya mula ambil Vitalea, Alfafa, dan B Complex sejak pregnant 6 bulan. 

Mula-mula saya just ambil 3x seminggu. Breast saya mula menghasilkan susu. Mula-mula takut juga. Tapi bila cerita kat nurse, dia kata ok je tu. Dia suruh terus ambil produk Shaklee. 

Bila dah bersalin, Alhamdulillah, Susu makin byk. Melimpah ruah rezeki anak, Nia Zara. Saya sangat-sangat enjoy breastfeed. 

Sebulan berpantang, saya ambil ESP. Bertambah-tambah mewah susu. Suka sangat. Susu bertambah pekat. Sehari sy boleh pam 4x (tak termasuk direct). Setiap kali pam, mesti dapat dlm 7-9 oz. Alhamdulillah rezeki Zara. 

Saya suka bancuh ESP dengan freshmlik + madu. Kadang-kadang blend kurma sekali. Memang best la. Sekarang dah jadi minuman kegemaran. Kalau kat office, saya bancuh dgn Horlicks or Milo je. Apapun bancuhannya, memang best. 

Selain susu, badan saya pun rasa best je. Parut-parut masa pregnant dah hilang. Alhamdulillah. Masa pregnant dulu, perut saya cuma ada 1 line je. Walaupun 1 line, tapi gelap sangat. Ketiak pun gelap. Tapi lepas amalkan ESP, tanda-tanda tu dh hilang. Kalau dulu selalu kena tegur ngn husband sebab gelap. Sekarang tak lagi. Hikhikhik. Best. Lumayan sungguh hasilnya. Modal sikit je tp hasilnya, boleh senyum lebar. Hikhik. 

Sekarang sy ambil juga Herb-Lax, Lecithin. Sebelum ni saya sukar buang air besar. Sebelum dan selepas pregnant memang sengsara nak membuang. Tapi lepas ambil Herb-lax, Alfafa, Lecithin, smooth je. Takde dah cerekarama. Huhuhu. Syukur kerana saya diperkenalkan dgn Shaklee.

Terima kasih kepada Ajuya Rashid dan Atyni Amoy yg recommend Shaklee kepada saya."

Credit : Sihat Comel Ceria



Hubungi saya untuk ketahui lebih lanjut:-
Call / Wa: 017 2894047
Add Fb saya: Elliza Nasri untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di Page saya: Supplement Hut untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA
Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya..


Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

0 comments:

Post a Comment

Supplement Hut. Powered by Blogger.